Be Berlin

Ági elment Berlinbe körbenézni az Európai Önkéntes Szolgálat keretein belül és nagyon úgy néz ki, hogy talált különbségeket a mentalitásba, az ésszerűségben és az emberek közti kommunikációban is. Élménybeszámoló az önkéntességről és a berlini multikultiról.

Címkék

Első napok

2013.09.08. 14:40 | keagan | Szólj hozzá!

Első éjszaka, szépet álmodtam, még nem volt meg az allergiás éjszaka rémálma, hiába volt kosz és por a szobámban.


Éés eljött a másnap az 5-e. Hivatal, lakcímbejelentés, időben értünk oda (=nyitás előtt egy órával) Helen vitt minket autóval, és vártunk a nyitásra, mikorra is már vagy 50 ember gyűlt össze mögöttünk. Szóval papír kiadása első ablak, kitöltés és sorszámhúzás, majd a hívás után 3 perc és végeztünk.
Utána Helen ment a dolgára, mi meg a Schöneweide-i Kaufcentrumba ami leginkább az Árkád 2x nagyságban. Igaz, ez itt Berlinben kicsinek számít. Ott Andreea megtalálta a Kaufmarkt nevű katasztrófa helyet. Katasztrófa mert millió ember van ott, mert olcsó jó és minden van ott, mint a Tecsó, csak egy hangyányit nagyobb. De még ott is drágának találtunk ezt-azt, felmosórongyot nem vettünk 4,5 euróért, mert fával együtt plusz fejjel volt 6eur, de még az is sok volt, otthagytuk. Feljebb egy szinttel volt egy bolt (Mäc), ahol 1 Euró volt a fej és a bot is... meg egy halom háztartási dolog: merőkanál, szűrő, sütőpapir, meg Andi egy valag fűszert vett, 4 szatyornyi cuccal mentünk haza.

Aztán jött a különválás, Andi pasizni én várostnézni. Tejóég. Alexanderplatz-on egy halom tömeg, utcai zenészek, táncosok, wurstárusok: egy esernyő van arra a sezrkezetre erősítve ami a hátán lóg, ez a szerkezet elöl egy sütöde, magyrül járó hod-dog stand, csak nem hoddog hanem kisvirsli-kiskenyérrel és mustárral sütve, melegen. :)
Neukölln-főútján sétáltam végig és bementem minden kis voltba, a végén egy zsibisnél vagy ilyen ócsó-de-haszontalan boltban találtam 1 eur-ért nagykést, mert azt sem akartunk sehol 4-5 eur-ért venni. Aztán hááát
közlekedés: gyönyörű ha az ember rájön a logikájára, nos... ez nekem aznap nem sikerült, szóval kóbászoltam egy keveset. Fontos tudni
U-bahn, mint Pesten a metro
S-bahn mint a HÉV
ez a kettő a fő várospontokat köti össze, és egy van egy fő térképen rajta, és csak ezek után jönnek
villamosok és Tram-ok ez a kettő ugyan nagyjából ugyanaz, még nem jöttem rá a különbségre.
a villamosokra már csak helyi térképek vannak, a megállókban. A fő állomások amiket S+U bahn összeköt, azoknál elektromos kijelzők vannak, melyik-mikor jön. Nagyon klassz, van két S-bahn ami körjárat, kb 2 óra alatt Berlint körbeutazza. Egyszer felülök rá körbenézni.

Hazajöttem, élménybeszámoló, közös vacsi, stb, készülés a harmadik napra, mert mentünk a bankba számlát nyitni.
Sparkasse, aholis én marha vicceset mondtam, Speisekarte, majdnem ugyanaz, a hangzás is más, csak ez étlapot jelenet, az előbb meg a bank nevet.

Elvileg ingyenes a dolgo, majdnem minden, direkt ilyeneknek mint én (kevés pénz, nem jövedelem, hanem csk kezd tanulni az élet működését és stb) találták ki a dolgot. De majd becsináltam. Bementünk és a csajszi, bemutatkozott, hellyel és kávéval kínált minket többször is, majd szájbarágósan akarta, de nem ugy sikerült elmondta mi a szitu, megnyitottuk a számlát meg egy halom kérdőív (miért ez a bank, mit akarok itt csinálni, hogy stb). Kb semmit nem értettem. De majd átbogarászom itthon. MInden rendben ment csak a lakcímpapir kellett, amit előző nap megszereztünk.

Bank után a két Leonardo-s csajszi szervezett nekünk egy kis városnézést 4-esben, Brandenburg kapu, nagykövetségek, európai ... vmi, segítenek nekem ha baj van. :) Aztán a berlini fal megmaradt művészeti része, majd a spree folyó partján való üldögélés, még mindig gyönyőrű nap volt.

Utána haza, hulla fáradtak voltunk, itthoni tevés vevés.

Címkék: evs

A bejegyzés trackback címe:

https://agi-berlin.blog.hu/api/trackback/id/tr805500588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása