Be Berlin

Ági elment Berlinbe körbenézni az Európai Önkéntes Szolgálat keretein belül és nagyon úgy néz ki, hogy talált különbségeket a mentalitásba, az ésszerűségben és az emberek közti kommunikációban is. Élménybeszámoló az önkéntességről és a berlini multikultiról.

Címkék

A Jugendrat, a FEZ és én

2014.07.14. 09:53 | keagan | Szólj hozzá!

2 éve megy a huzavona, hogy egy Ifjúsági tanácsot létrehozunk a FEZ-ben azoknak, akik több mint 3 hónapot vannak ott. Mint egy érdekképviselet és mint egy szervezet, ahova mint újdonsült FEZ-Kind csatlakozol.

Igaz önéntes az egész, de 2 év kellett hogy a nagyfőnök elismerje és igazi munkaidőnek számítson a néha-néha összeülő csoportbeszélgetés. Nyáron kezdődött velem meg 4 némettel. Ezt azért fontos kiemelni, mert ők még nem realizálták, hogy egy kurva kukkot nem értek e szlenges beszédből. :) Nem is baj. A baj az volt, hogy a következő Team-sitsungon megkérdezték tőlem, hogy mi a fenét csináltunk. Hát ugye akkor éppen köpni-nyelni nem tudtam. Mert első alkalommal 4 német meg én voltunk ott, és annyira gyorsan beszéltek, hogy köpni nyelni nem tudtam.

Nem baj, haladt a dolog. Bár az akkori alapító eltűnt a képből és a Franzi lett az új főnök, és kezdődött valami szervezkedés féle. Két nagy ötlettel kezdünk neki a munkának. Egy: egy welcome party-grill-vacsi a FEZ udvarán. meg is szerveztük, mindeki hozott valamit, ilyen mitbring-party volt. Jó hangulat, összebarátkozások, és Franzival meg is beszéltünk egy igazi bulit, mert én kérdeztem, hogy hol lehet normálisan táncolni.

A másik pedig az én ötletem, ami mentén haladtunk: kell egy FEZ-weboldalra egy olyan rész, ahol a fiatalok tájékozódhatnak arról, milyen munka-gyakorlati lehetőségek vannak a FEZ-ben. Helyi és nemzetközi szinten is. Ráharaptunk és beindult a beszélgetés. Arra nem számítottam, hogy a német  beszélgetéseket is keretek között tartja, megvan minden mondatnak és ötletnek a helye és ideje. Csak szépen rendben...

A bejegyzés trackback címe:

https://agi-berlin.blog.hu/api/trackback/id/tr276502517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása