Be Berlin

Ági elment Berlinbe körbenézni az Európai Önkéntes Szolgálat keretein belül és nagyon úgy néz ki, hogy talált különbségeket a mentalitásba, az ésszerűségben és az emberek közti kommunikációban is. Élménybeszámoló az önkéntességről és a berlini multikultiról.

Címkék

ITB - Nemezetközi turisztikai börze

2013.09.08. 14:52 | keagan | Szólj hozzá!

Német nyelv szépségeit már rég elfelejtettem. De az önállóságom és talpraesettségen rögtön első alkalommal megmutatkozott.

Csütötök első munkanap, Messe Süd. 9 órakor volt találkozom itt a Michaval, de félreértés volt, én előbb voltam ott és nem az állomáson vártam, hanem az épületben, ahol a rendezvény volt. Arról nem beszélve, hogy elvileg csak az mehet be, akinek van belépőkártyája. Nos én egyszerűen besétáltam. Micha röhögött is és persze hozta nekem a belépőkártyámat, hogy ezentúl majd ezzel közlekedjek.

Nem túl nagy rendezvény, kb 1 millió ember volt ott csak aznap. ITB --> Nemezetközi turisztikai börze. Elméletileg. Gyakorlatilag az utazási irodák elképzelhetetlenül hatalamas randevúja.
Minden ország nemcsak Európából. Utazási irodák tömkelege és egy halom ember, ki-ki a saját városát országát hirdette. A FEZ valahol alul volt, de hogy minek, azt még a Micha sem értette, dám ott a stand ott kell lenni. Engem elküldött körbenézni. Annyi elég hozzá, hogy két szint van és 25 terem. Termenként külön valóság. 1. terem mondjuk Mexikó/Ecuador 2. terem USA, volt külön New York. 4 termet jártam körbe két szinten, ez volt 2 óra. Ebből lehet következtetni mekkora rendezvény és hogy miért tart 4 napon keresztül. :) Vasárnap újabb munkanapom lesz, ugyenez a program.

A nyelv
Próbálok beszélgetni, de adott pillanatban totál blokkolok és az sem jut eszembe amit tudok. Makogok, Micha szerint meglehetősen jól, szerintem kifejezetten szarul. Érteni... háát, a semmi túlzás, de a 90% nem. Vagyis kb 10%-ot értek. Örülök, ha egyáltalán rájövök, miről beszélnek körülöttem. Kb a halálos ítéletem is megtárgyalhatnák előttem, azt sem érteném...

Kérdezek meg érdeklődve nézelődök, de arra nem számítok, hogy a kérdéseimre válaszolnak is... márpedig igen, de azt megérteni...

Micha mesélt kicsit Indiai otthonáról, és ha jól értettem azt is hogy miért jött el, de ebből csak a 'teljesen megőrültem' mondat volt világos. Értésem szerint elmenekült otthonról a kultúrájának egy része elől, de lehet hogy nem ezt mondta.. :) Mindenesetre jó volt "beszélgetni". :)

Volt ott egy nőci, aki szintén a FEZ-ben dolgozik. Őt már láttam videón a jutubon. Bemutatkoztunk, majd kérdezgetett párat, aztán ennyi. Kicsit fura. Ha elfelejt mosolyogni - ez gyakori - akkor elég ilyesztő a feje.

Ezután még volt időm sétálgatni a városban, olyan szomorkás szürke és hűvös idő volt, de a Schöneberg uticélt választottam (csak mert ott volt marha színes egy utca az S-bahnról lenézve), aztán nézelődtem, láttam egy balesetet: biciklis pörgött autós fékezett, de nagyobb baj nem lett. Ettem egy dönert... isteni volt és hazafelé eltévedtem a metróban. Ellenkező irányba szálltam és csak 3 megálló múlva vettem észre.. kicsit később értem haza, de Andival mindent kitárgyaltunk. Ő már volt nemcsak Németországaban, hanem Berlinben is. Elmondta a rendszer működését.

Vacsi-beszélgetés-ülünk a tv előtt és nézzük a német műsorokat, többnyire szappanoperkákat és topmodell leszek-et rogyásig. Yippi. :S

Címkék: deutschland

A bejegyzés trackback címe:

https://agi-berlin.blog.hu/api/trackback/id/tr635500633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása