Be Berlin

Ági elment Berlinbe körbenézni az Európai Önkéntes Szolgálat keretein belül és nagyon úgy néz ki, hogy talált különbségeket a mentalitásba, az ésszerűségben és az emberek közti kommunikációban is. Élménybeszámoló az önkéntességről és a berlini multikultiról.

Címkék

Novemberi helyzetkép

2014.07.14. 09:54 | keagan | Szólj hozzá!

FEZ szempontból csendes hónap volt. Persze volt egy két előkészítés, és valójában az utolsó napokban nagy volt a rohanás.


Skorpió estet is tartottunk, mert kb 5 embernek volt majdnem egyidőben szülinapja, mind skorpiók vagyunk és így volt valami ürügy Beátát meglátogatni. Ő ugyanis már nem jön a FEZ-be dolgozni. Sajna, dehát aki terhes és pihennie kell, az így jár. Azt már nem említem, hogy egy kisebb káoszt hagyott maga mögött, merthogy ő elég sok mindent tud egyszerre csinálni, és gyorsan. És már egy ideje benne forog a dolgokban, ezért nem is annyira megterhelő neki.

De menjünk végig, én miben kaptam szerepet, és mihez tehettem hozzá tudásom. A hónap eleje csendben telt. Szervezgetések, Demokrácia nap szervezési megbeszélései, ahova el-elmentem. Majd volt egy nap, amikor mint résztvevő voltam ott egy Vielfalt- napon. Tolerancia nap volt ez igazából.
A igazi meló 23-án kezdődött. Itt kezdődött a munka szabályainak megsértése részemről. Ugyanis nem lehet 10 napnál többet zsinórban dolgozni. Szabályzatok hada tiltja. Én azért sikeresen összehoztem 13 napot.

23-24. November - Bábszinházhétvége

Itt még nem lett volna gubanc, ha nem felejtek el 25-én otthon maradni. De én. Én bementem dolgozni és hivatalosan be is írtam a táblázatba. :) Dehát megígértem Mariának, hogy segítek az előkészületekben. :) Tulajdonképpen az első igazán közös munkánk. Kikölcsönzött Michatól engem. Mintha kellett volna. Szerintem az egy év alatt nem töltöttem valami sok időt a Michával, ahhoz képest, hogy ő a főnököm.
nagyon jól szervezett hétvége volt. 24 teremben különböző előadások gyerekeknek. Kísérő munkakör. Jó is volt, be voltam osztva. Majdnem minden lehetséges problémára már az elejétől fogva volt válaszom a szevező által. Egydül az volt nehéz, hogy az igazán pici gyerekek nem tudtak háromnegyed órát egyhelyben-nyugton maradni. De megoldható volt. Naggyon jó hétvége volt, kaja is igyen volt és megköszönték papíron a munkámat. :)

26-29. November - Kindenbuchwerkstatt
Jó kis program. Gyerkőcök csináltak könyvet. Borítót ragasztottak és kötöttek össze, írtak valamit és rajzoltak(festettek) is. Pénteken volt egy-két gyerek aki be is mutatta a művét. Szórakoztó volt. Én ott voltam az egyik könyvkötőnél, és lássuk be másfélrán keresztül meghajolva ugyanabban a pózban állva... nem nekem találták ki, a térdem ki is nyúvadt arra a napra.
Mariaval dolgozni nem is volt annyira szörnyű. Láttam egy két hibácskát szervezési oldalról, de néha meghallgatta ami mondok, néha pedig közvetetten én is meg tudtam oldani. :)


30 November-1. December - Első advent hétvége
Ruth még hetekkel korábban megkérdezett, lenne-e kedvem ott lenni és segíteni neki. Mert én mégiscsak képben vagyok, nem kell olyan sokmindent elmagyarázni. Egy kis pénz is csurran-cseppen. Belementem természetesen. 5 referense volt, akik az előtérben csináltak valami kézműves dolgot és őket ugráltam körbe, közben természetesen én is nézelődtem, néha valamit bütyköltem és vasárnap már Helennel is sokat beszélgettem. Ez volt az első komolyabb beszélgetés arról, hogy mit hagyok hátra a FEZ-ben. Az én munkám és amit Micha mondott. Ő meg van elégedve a döntésével, hogy engem választott annó. És hogy egészen mély nyomot hagyon hátra a FEZ életében.

Jó érzés volt hallani. Nem vagyok az a fajta, aki szereti ha szembe dícsérik, de így, közvetetten jó volt mégis tudni, hogy nem vagyok béna-szürke kisegér. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://agi-berlin.blog.hu/api/trackback/id/tr546502527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása