Be Berlin

Ági elment Berlinbe körbenézni az Európai Önkéntes Szolgálat keretein belül és nagyon úgy néz ki, hogy talált különbségeket a mentalitásba, az ésszerűségben és az emberek közti kommunikációban is. Élménybeszámoló az önkéntességről és a berlini multikultiról.

Címkék

Közlekedés

2013.09.08. 15:15 | keagan | Szólj hozzá!

Az emberek nyugodtak. Ebből kiindulva nem igazán lehet találni idegbeteg autóst sem. Biciklisek és gyalogosok elsőbbséget kapnak. A fejbiccentés, esetleg a mosoly, hogy mégis megköszönd az autós kedvességét, nos ez sem ritka. Én mindig megteszem, mint ahogy Magyarországon is mindig megtettem.

Az ÖFI, vagyis a városi tömegközlekedési hálózat
első ránézésre: "oh bazz, mekkora"
második nézésre: "oh bazz, hol vagyok"
harmadik nézésre: "ahha, megvan.. most akkor arra... utána átszállás és már otthon is vagyok"
negyedik nézésre: " ohh ez valami fantasztikus".
Ugyanis ülsz a metrón és arra gondolsz, ahogy meg van csinálva, logikus és élvezhető.
Szóval ez a metódus játszódott le nálam.

Az éjszakai közlekedést pedig igencsak egy nagyvároshoz igazították. Nem kell aggódnom, hogy nem érek haza, mert az S-bahn-ok közlekednek. Az hogy a kis helyi villamosok épp mennek-e, az egy másik dolog. Az S-Bahn megállótól is gyalok 15 percre lakom, szóval egy Árkád-Lakás távolságot kell érteni alatta.

Tv-ben azt mondták, hogy nem csökken eléggé a balesetek szám, a vizes aszfalt is hibás lehet, mert megcsúsznak rajta a kocsik. Változtassunk! Elkezdtek kifejleszteni egy olyan aszfalttípust, ami megfelel a német előírásoknak, átengedi a vizet, amit elfolyatnak az út mellé. Kevesebb kis pocsolya lesz az úton, amibe a kocsi kereke kicsúszhat.

Az első napon, amikor itt voltam megtanultam valamit: ha a biciklis úton sétálsz, számíts rá, hogy elcsapnak a biciklisek. Általánosságba véve az egész városban szépen kiépített bicikliutak vannak. Ha nem pirossal kifestett útszéle, vagy járdarész, akkor egyszerűen el van terelve a biciklisforgalom a főút forgalmától.

Első héten estefelé sétáltam Kreuzbergben és épp balra fordultam, amikor egy autó kanyarodott, de nem látta a roppant gyorsan száguldozó biciklist. Én már csak a bicajost látam egyet a levegőben szaltózni. Rögtön ott volt egy-pár ember, az autós is félreállt és rögtön ott termett, hogy mivan. Aztán én mentem tovább, mert gondoltam van ott elég ember aki segítsen.

Kb 6 hét volt, mire egy biciklit kaptam a FEZ-től használatra. Úgy örültem, mint majom a farkának. Perzse lehet, hogy ha még télen kapom meg akkor nem örültem volna ennyire neki, mert akkor még nem tudtam menni. Nagy hó volt. :)

I <3 Berlin   I <3 Biciklisélet

A bejegyzés trackback címe:

https://agi-berlin.blog.hu/api/trackback/id/tr945500674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása