Be Berlin

Ági elment Berlinbe körbenézni az Európai Önkéntes Szolgálat keretein belül és nagyon úgy néz ki, hogy talált különbségeket a mentalitásba, az ésszerűségben és az emberek közti kommunikációban is. Élménybeszámoló az önkéntességről és a berlini multikultiról.

Címkék

Kemény és boldog január

2014.07.14. 09:57 | keagan | Szólj hozzá!

Az én hónapom. Amire büszke voltam, és jó érzéssel töltött el. Hasznosnak éreztem magam, és többen örültek, hogy velem dolgozhattak.

A hónap, amikorra a legtöbbet vállaltam. Micha le is torkollt, hogy ilyet nem lehet. Én meg azt mondtam, magyarból jövök, nálunk így néz ki az egész év. Meglepődött. Tényleg sok volt. De csak testileg. Persze tudtam pihenni is néha-néha, de akadtak felelős feladataim. Nézzük sorban.

Kick Off hétvége (4-5 Január)
Ez egy összefoglaló rendezvény, ami január első hétvégéjén van. Én egy egész területet kaptam, ahova ilyen-olyan dolgokat kellett szerveztem Europa címszó alatt, ugyanis az én feladatom volt a FEZ Europát érintó programjait reklámozni. Sanos magammelé egy francia csávót is kaptam, aki egy iszonyat rusnya kelés a hátamra. Az a fajta, aki még meg sem melegedett a székben, már belepofázik mindenbe és mindent jobban tud. És persze én aki ott dolgozom hosszú hónapok óta, hülye vagyok. Megoldottam, ha túl kicsi gyerek jött, akkor a quiz-ünket a szülőknek tettem fel, színezni mindenki tudott egyedül. Volt hogy nap végén volt egy kiscsaj, aki a pénzérmékkel akart játszani. Neki inkább meséltem és rávezettem a megoldásra. Ez egy olyan játék, ami a 2 ezrósok hátulját mutatja, és ki kell találni melyik ország gyártja.

Das kann ich schon alleine hétvége (11-12 Január)
Barbara szervezte az egészet, és amikor a szórólapokat csomagoltuk, borítékoltuk akkor kérdezte, hogy nem lenne-e kedvem ilyen kísérő-felügyelő-ottelvő személy lenni. Én meg mondtam, miért ne. És hogy én mennyire élveztem. Arról nem beszélve, hogy akadt is munkám dögivel, mert nem csak a saját terültemre összpontosítottam, hanem én voltam egy mozgó infopult is. Ami marha jó volt. Minden szülőnek nyomtam egy reklámdumát. Meg aztán be kellett zárnunk mindkét napon, mert nagyon sokan voltak bent. Ezekben az órákban nekem 4 helyen kellett egyszerre lennem. Jó is volt, megoldottam. Barbara megköszönte és a Team-Sitzung-on hangosan is mondta, meg hogy nagyszerűen menedzseltem lent a helyzetet.

Spielen der Welt hétvége (18-19 Január)
Corinna szervezte. Én a tornaterembe voltam beosztva a Thomas mellé. 2 nappal a kezdés előtt lett volna egy találkozónk, ahol megbeszéljük mi merre meddig. Nem volt ott. Jött a Kathrin is, hogy ő sem tudja mi van vele. Team Sitzung ahol végre kiderült, Thomas korházban van. Nahs újratervezés. Én kathrinnal a hétvégén a tornateremben. Megoldjuk. Kein stressz. Nem is volt. Közben sikerült végre Kathrinnal is beszélgetnem. Ő is megkérdezte mi a véleményem a FEZ-ről. Capiccino, teázás, tornateremben néha körbejárás. Vasárnap pedig a rendszer felbontása, mert egy-egy játék veszélyessé vált, sokan voltak ott és változtattunk a felálláson. Vasárnap összepakoltunk és mindenki-ment a mga dolgára

Demokrácia (20 január)
Martin Luther King jr. beszéde alkakámából szervezett rendezvényosorzat 4. része. gey igazán hosszúra nyúlt nap, mely mégis egészen jó élményeket hagyott hátra. Protokolláris rendezvény amerikaiakkal, amerikai nagykövettel, nagyemberekkel és 300 gyerekkel. Reggel fél 8kor kezdtük a napot, persze előtt is volt mit tennem, meg a többieknek is. 10 különböző workshop volt, ahol a termek felügyeletét és kért felszereléseket én irányítottam. Mind az elején, mind nap végén. Mert délutánra megjött Maria, aki a következő 3 napra készült elő. Útközben csapódtam hozzá, hiszen én tudtam, hogy melyik terem az enyém és hol van projektor és moderációs bőrönd. Összedobtuk amink van, és délután 5kor én nekiülhettem a saját előadásom összerakásához. Merthogy volt terv, meg egy keret megírva, de nem volt összedolgozva. Hétfőn este, a demokrácia protokolláris napja és a következő napok előkészületei után az idorában egyedül, néha Maria telefonjával megtörve a csendet haladtam előre. Végül úgy hozta a "véletlen" hogy együtt indultunk haza 8kor a FEZ-ből. Az ónos eső megkezdte működését a délután folyamán és estére ráfagyott a betonra, így szabályosan kicsúsztunk a megállóig. :) Ott mgé dumcsiztunk, és egyszerre érkezett mindkettőnk villamosa, csak ellenkező irányba. Másnap folyt köv.
Rendkívüli nap volt. A késői időket szeretem a FEZ-ben. Van valami hangulata annak. Nyugtató és lélegeztető, amikor a többség már rég nincs bent, csak egy két munkamániás kószál aa folyóskon és az irdákban. Csendes és hangulatos.

Útközben az interneten (21-24 január)
Előadó voltam. Biztonságosabb szörfölés az interneten. 9 éves gyerekeknek 3 napon keresztül, naponta új csoporttal dolgoztam. Édesek voltak. Kitalált program mindig valami változást igényelt, mert első nap bűnrosszak voltak a gyerekek, második napon nagyon kooperatívak, harmadik nap olyan öztes volt. Mindegyiknek tudtam valami újat tanítani, és mindegyik csoportból volt valaki, aki mindent tudott. Kétszer kaptam köszönömöt a munkámért. Megérte. Pedig hogy fostam az egésztől. Mariával dolgoztam együtt. Ott voltam hétfőn ugye a felébpítés folyamatánál, amikor mindent előkészített a másnap induló 3 napos dolgora, és ott voltam a végén, amikor össze kellett pakolni, a termekből kihordani mindent stb. Csütörtök délután elváltak útjaink.

8 nap után péntek volt a szabadnapom. Mentem intézni az elveszett bankkártya ügyét utána meg egész nap fetregntem, aludtam, videót néztem. :)

Színház hétvége
Alvó nap után, amikor szerencsére nem döntöttem a forrófürdő mellett, ami valószínüleg részint megakadályozta a belázasodásom, újult erővel vetettem bele magam egy hétvégi FEZ-es teendőbe, mely a hozzám egészen passzoló "Kísérő" feladatkör. Én vagyok egy csoport és néha a lézengő emberek számára a FEZ, akitől kérdezhetnek, aki ott van, aki elintézi, aki megoldja. Ezt szeretem.
Ez a 4. hétvégém zsinórban. És a 6. rendezvényem 1 hónapon belül. 6 különböző szervezési stílus, 6 különböző rendezvény, 6 különböző feladat némi átfedéssel. Látom a hibákat, meglátom a teendőket, érzem a jót és megfigyelek.
Ezen a hétvégén nem teljesen vagyok a feladat-ban. Gondolataim a "tegyünk valamit, amivel javítható lenne a FEZ" - agymenet körül lófrál.
Ezen a hétvégén gyerekek játszanak, gyerekeknek, ami érdekes, csak van valami mindig ami szemet szúr.

Plusz 1
Január 26, reggel fél 8, minusz 100 fok. Viszem le a szemetet és madárcsicsergést hallottam. Nem is egy madártól. A világ kifordult önmagából. persze, ha azt nézzük, hogy hó csak január közepén kezdett el esni.



Megvetettem a lábam a FEZ-ben. FEZ-gyermek lettem, aki ott él, lélegzik és tenniakarás fűti. És ezt mindenki tudja. Rengeteg mindenben részt vettem. Nem azért, mert eleinte annyira akartam volna. Hanem mert kíváncsi voltam, és azt mondtam "miért ne". És tudod mit?
Ha már megmelegedtünk a székben, akkor pofázzunk bele a dolgokba, hogy ez-így meg így nem jó. A remélt támogatás is megjött, főnököm elfogadja amit mondok. Bár a bürökrácia útjai kifürkészhetetlenek, de próba cseresznye. Kérdezte és érdekli a véleményem, ami jól esik. Megbeszéltük, hogy egy egész napot együtt fogunk tölteni FEZ-en kívül, amikor az EVS-emet lezárjuk, amikor a jövőbeni együttműködésreől beszélünk, amikor elmondhatom amit látok. Elkezdtem rá felkészülni, hiszen rengeteg ötletem és javaslatom van, ha a fele kiviteleződik, a FEZ élete átalakulhat. Dehát ehhez én kicsi vagyok, talán Micha majd tud lépni valamit.

A bejegyzés trackback címe:

https://agi-berlin.blog.hu/api/trackback/id/tr136502583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása