Be Berlin

Ági elment Berlinbe körbenézni az Európai Önkéntes Szolgálat keretein belül és nagyon úgy néz ki, hogy talált különbségeket a mentalitásba, az ésszerűségben és az emberek közti kommunikációban is. Élménybeszámoló az önkéntességről és a berlini multikultiról.

Címkék

Hétvége törökéknél

2014.07.14. 09:37 | keagan | Szólj hozzá!

Meglátogattam Wustrow-ból újdonsült barátosnémat Ayfer-t Bad Freienwalde-ban.

Berlini közlekedéshez mérten, megint nem csalódtam. Nem a főpályaudvarról indultam. El van itt osztva minden. Nem egy központ van, hanem elosztott csomópontok. Nincs zsufi és érthető a rendszer alapja. Szóval Lichtenbergből indultam. Egy kb 80 perces utazás a "szutykos" másodosztályos vonaton... élvezet. Megérkezésemkor barátosnémat kerestem, aki nem igazán volt még ott, de már jött.


Bad Freienwalde egy kisváros, hangulatos. Ő egy másik önkéntes, aki Törökországból jött és egy internátusban van. Ott is dolgozik. Egy kétágyas szobában lakik. Hogyan lehet valakivel egy 4x4-es szobán osztozni. Katasztrófa. Ők az ellátási pénzt nem kapják meg, hanem ami kaja meg pia kell, azt a lenti spájzból kérhetik és kiadják nekik. Katasztrofális. Ayfer amúgy is egy fura csajszi. Olyan hagyományörző, de mégis európai már. Viszont szeret mindenkit kidumálni a háta mögött. "Mi a véleményed róla-meg-róla?"

A városka szép volt. Sétálgattunk, sőt egy rendezvény is volt, amire ingyen belépőt kaptam. Jazz-rendezvény és a várnál volt. A vár egy kétszintes nagy rózsaszín ház. Én egészen gazdagnak nevezném ezt a városkát, nagoyn szépen beépített, belakott. Parkja is van, tóval és tőkésrécékkel. :)

Jó kis hétvége volt, csak dumcsiztunk és nem csináltunk tulajdonképpen semmit. :) Nyugis hétvége. A berlini hajtósabb élet után, igazán kellemes volt kiszabadulni egy csöndesebb helyre, bár azért vágytam vissza a morgalmasabb hétköznapokba. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://agi-berlin.blog.hu/api/trackback/id/tr226065874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása